Tolvans Spelförening

Tolvans Spelförening är en förening som håller till i Bromma i Stockholm. Vi är anslutna till Svenska Roll- och konfliktspelsförbundet, SVEROK. Syftet är att vara tillsammans spela spel och ha kul.

Vi arrangerar flera LAN per år, Bromma-LAN som nu har närmar sig sin 17:e upplaga. Varje år arrangeras även en speldag under den nationella spelveckan. Tidigare arrangerades även ett Xbox-LAN vid fem tillfällen.

Som medlem får du tillgång till vårat ständigt växande spelarkiv och du får även möta många andra med samma intresse som du, spel. Medlemsskapet kostar 50:- men då får du 50:- rabatt på det första LANet du besöker. Om du är intresserad så skicka in en medlemsansökan direkt.

Historia

Ordförande Calle Svensson skrev som nationellt prov i svenska VT-07 en artikel om föreningen och hur den grundades.
Orienterare startar spelförening i Bromma